Monday, August 24, 2009

KEHILANGAN...

hari sahabat aku telah kehilangan mak dia akibat kanser otak...sedih aku dgr..dia kehilangan seorg ibu 2...aku terpk mcmna la keadaan dia lepas ni..aku tau perit kehilangan insan yg tersyg lagi2 ibu...kesian kat dia..bila dpt tau je mak dia xde aku sebak dengar 2....
....
bagi kita semua ibu adalah org yg korg paling syg..tapi knp ramai anak2 sanggup derhaka pada ibu..ada yg marah,maki,pukul n sampai ada yg sanggup bunuh ibu dia sendiri...sedih aku tgk dunia skrg...ibu penat2 mengandungkan dia 9 bulan 10 hari..jaga dia sampai besar n sampai bleh berpk sendiri tp kenapa masih ada ank yg derhaka kat dunia ni???bodoh n bangang la klau anak 2 buat ibu sedih...INGAT SYURGA DIBAWAH TAPAK KAKI IBU...bila dah besar rasa hebat sgt la 2..ibu pun xnak jaga sampai hantar kat umah org tua..ingat ibu ske ke duk sana..dia lebih suka duduk ngan anak dia...
...
bila ibu dah xde kat dunia ni baru menyesal x sudah..time 2 x guna..nasi dah jadi bubur...menangis keluar air mata darah pun x guna..
.....
so nasihat aku..gembirakan la ibu n ayah korg selagi dorg masih hidup..dorg xnak pape balasan dari korg just nak tgk korg berjaya n jadi org berguna je..susah sgt ke??keluar rumah,salam dorg n cium tangan dorg serta mintak restu...i2 je jaminan hidup korg hidup kat dunia ni..klau x caya sudah...
...
pape pun kita sedekahkan al fatihah kepada mak firdaus ni..semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh dia...

AL FATIHAH........

Labels:

2 Comments:

Blogger princessFZ said...

innalillah :(
eh jap jap.
cancer otak??!
ggullppp!
kesian nye.
fara mcm rase nk nanges plak :\

August 25, 2009 at 12:54 AM  
Blogger syaheer said...

yup
2la kesian dia

August 26, 2009 at 12:10 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home